Consell de Govern
SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CONSELL DE GOVERN DEL DIA 8 DE JUNY DE 2012
A les 10 hores del dia 8 de juny de 2012, a la sala de reunions de Cas Jai, es reuneix en sessió ordinària el Consell de Govern de la Universitat. La presideix la Rectora i hi assisteixen les persones indicades al marge (annex 1).
Assisteixen com a membres convidats al Consell de Govern amb veu i sense vot les persones també indicades al marge (annex 2).
S’excusen d’assistir-hi la doctora Catalina N. Juaneda Sampol, el doctor Sergio Alonso Oroza, el doctor Antoni Amengual Colom i el doctor Santiago Cavanillas Múgica.
També s’excusa d’assistir-hi el doctor Maximino San Miguel Ruibal, assistent amb veu i sense vot.
Punt 1: Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior
El Consell de Govern acorda d’aprovar per assentiment l’acta de la sessió ordinària del dia 14 de maig de 2012, amb una esmena del doctor Climent Ramis Noguera al punt 13, ja que vol que hi consti el següent: «El doctor Climent Ramis Noguera demana a la Rectora sobre el seu nivell de coneixement dels punts inclosos en el comunicat publicat pels sindicats en relació amb les reunions mantingudes amb el director general d’Universitats, Recerca i Transferència de Coneixement, en el qual es dóna informació sobre una futura estructuració de la UIB en tot allò que faci referència a càrrecs, emèrits, sabàtics i complements autonòmics. En particular, interessa per la possible desaparició del complement d’excel·lència en investigació, i sol·licita a la Rectora que faci tot el possible perquè els investigadors més excel·lents de la Universitat no siguin els únics que tinguin una davallada de sou. Li contesta la Rectora.»
Punt 2: Modificació de plantilla
La Rectora dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, que explica de forma detallada la modificació de plantilla de Campus Extens d'Eivissa i Menorca.
La Rectora sotmet a votació la proposta presentada, després d’haver-se constatat una errada de supressió de la plaça 060375, la qual s’aprova per assentiment (annex 3).
Punt 3: Aprovació, si escau, de la normativa del personal contractat que té finançament a càrrec del capítol 6 del pressupost de la Universitat de les Illes Balears
La Rectora explica la motivació de la normativa que es presenta i indica que en el procediment de tramitació han estat oïts diversos òrgans (Comitè d’Empresa, Comissió d’Investigació...).
A continuació dóna la paraula a la Gerent, que comenta l’abast i el significat de la proposta i explica l’àmbit subjectiu d’aplicació, el procediment establert i els objectius a cobrir (compliment de principis constitucionals en la selecció de personal en l’àmbit de l’Administració pública i necessària agilitat en el procediment de contractació).
El doctor Climent Ramis Noguera diu que considera que el procediment pot tenir una excessiva celeritat (per exemple, l’article 6.3). Li contesten la Gerent i la Rectora.
La Rectora sotmet a votació la proposta presentada, que s’aprova per assentiment (annex 4).
Punt 4: Aprovació, si escau, de la normativa de gestió de pràctiques externes dels estudiants de la UIB en empreses, entitats o institucions
La Rectora explica la motivació de la normativa que afecta els dos tipus de pràctiques que poden realitzar els estudiants (curriculars i extracurriculars).
Tot seguit el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat completa la informació.
La doctora Margalida Payeras Llodrà demana aclariments sobre determinades pràctiques extracurriculars. Li contesten el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat i la Rectora.
El doctor Pere M. Deyà Serra demana si hi ha la possibilitat de facilitar determinats models i demana aclariments sobre els articles 11, 14.7, 21 i 24. Li contesten la Rectora i el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat.
A continuació la Rectora sotmet a votació la proposta presentada, la qual s’aprova per assentiment (annex 5).
Punt 5: Aprovació, si escau, de la normativa d'alumnat col·laborador de la UIB
La Rectora dóna la paraula a la vicerectora d’Estudiants, que explica l’abast i el significat de la proposta de modificació de la normativa d’alumnat col·laborador.
Així mateix, constata una modificació que s’ha de realitzar a l’article 11, la redacció del qual ha de ser: «Anualment el Consell de Direcció fixarà la quantitat total dedicada a aquest programa, la quantitat assignada al mòdul i la quantitat total assignada a cada facultat i escola.»
La doctora M. Josep Mulet Gutiérrez demana per la possibilitat d’ampliar l’àmbit subjectiu i preveure-hi també els alumnes de màster i doctorat. Li contesten la vicerectora d’Estudiants i la Rectora.
El doctor Nicolau Dols Salas agraeix la previsió de mecanismes alternatius de compensació i demana si es faran constar al seu expedient acadèmic. Li contesten la vicerectora d’Estudiants i la Rectora.
El senyor Francesc Escanelles Garcias demana si en aquesta normativa s’hi inclouen els alumnes dels centres adscrits. Li contesta la Rectora.
A continuació la Rectora sotmet a votació la proposta presentada, la qual s’aprova per assentiment (annex 6).
Punt 6: Aprovació, si escau, de l’acord normatiu pel qual es retarda el procés electoral per elegir els representants dels estudiants al Consell d’Estudiants
La Rectora explica la motivació de la proposta, que té l’origen en una petició del Consell d’Estudiants.
A continuació la Rectora dóna la paraula al Secretari General, que completa la informació i indica que, abans de presentar la proposta al Consell de Govern, va ser oïda la Comissió Electoral el dia 8 de maig de 2012.
Seguidament la Rectora sotmet a votació la proposta presentada, la qual s’aprova per assentiment (annex 7).
Punt 7: Elecció dels representants dels degans, directors d’escola, directors de departament i directors d’instituts universitaris de recerca a la Comissió de Biblioteca
La Rectora dóna la paraula a la vicerectora d’Investigació, que recorda que el mes de setembre de 2011 es va modificar el Reglament de la Comissió de Biblioteca, modificació que va incidir en la composició d’aquesta comissió.
En conseqüència, indica que s’han de triar cinc representants dels col·lectius de degans, directors d'escola, directors de departament i directors d'instituts universitaris de recerca, que seran triats cada dos anys pel Consell de Govern, de manera que sempre hi quedin representades les cinc grans branques del coneixement (Ciències, Ciències de la Salut, Ciències Socials i Jurídiques, Arts i Humanitats i Enginyeria i Arquitectura). Seguidament afegeix que la proposta que fa el Consell de Direcció és la següent:
– Ciències: doctor José. A. Castro Ocón.
– Ciències de la Salut: doctor Albert Sesé Abad.
– Ciències Socials i Jurídiques: doctor Santiago José Cavanillas Múgica.
– Arts i Humanitats: doctor Joan Antoni Mesquida Cantallops.
– Enginyeria i Arquitectura: doctora Yolanda González Cid.
La Rectora agraeix la feina feta als anteriors representants i la disposició dels nous membres i constata la possibilitat que surtin altres propostes. Atès que no hi ha cap més proposta, s’aprova per assentiment la presentada.
Punt 8: Informació del Consell de Direcció
1. La Rectora informa dels temes següents:
– De les vicissituds de les sessions del Consell d’Universitats i de la relació de la CRUE amb el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. Així mateix, explica com s’ha reconduït aquesta relació en unes reunions que varen tenir lloc ahir i el passat 1 de juny.
– Del contingut de la sessió ordinària del Consell d’Universitats del dia 1 de juny de 2012, en la qual es discutí el projecte de reial decret sobre beques i ajuts a l’estudi, el projecte de reial decret que modificarà el reial decret que estableix les condicions per a l’accés als ensenyaments universitaris (concretament, s’ajorna un any la prova d’oral d’anglès a la prova d’accés a la Universitat) i la retirada del reconeixement de dos títols d’universitats estrangeres implantades en territori espanyol.
– Del contingut de la sessió extraordinària del Consell d’Universitats d’ahir, en la qual es discutí sobre el Reial decret llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu.
– De la situació de la UIB per l’aplicació del Reial decret llei 14/2012.
– Del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques.
– Del numerus clausus definitiu per al proper any acadèmic presentat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
2. El vicerector de Política Científica i Innovació informa de la convocatòria de premis i idees empresarials dins el programa RESET.
3. La vicerectora d’Infraestructures i Medi Ambient informa de la campanya d’estalvi energètic, la qual cosa ha suposat una disminució del consum energètic del 5,2% (devers 120.000 euros) durant els cinc primers mesos de l’any.
A continuació intervé el doctor Llorenç Huguet Rotger, que demana aclariments en relació amb diversos aspectes i també demana proacció per part del Consell de Direcció. Li contesta la Rectora. Seguidament intervé el doctor Climent Ramis Noguera, que agraeix determinades actuacions i fa una reflexió sobre el tema. Li contesta la Rectora.
Punt 9: Afers de tràmit
a) Membres de les comissions que han de jutjar les places dels cossos docents i de professorat contractat
No n'hi ha.
b) Llicències d'estudis
No n'hi ha.
c) Col·laboradors honorífics
No n'hi ha.
d) Vènies docents
No n’hi ha.
e) Altres
No n’hi ha.
Punt 10: Informació i ratificació, si escau, d'acords marc, convenis, protocols i contractes
El Secretari General explica un per un el contingut bàsic dels acords marc, convenis, protocols i contractes (annex 8):
Ref. | Tipus | Entitat | País | Objecte |
---|---|---|---|---|
2485 | Acord | Comunitat autònoma de les Illes Balears |
| Creació del Complex Balear d’Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació |
2486 | Acord | Comunitat autònoma de les Illes Balears |
| Acord de rescissió del cv. ref. 2225 (construcció i equipament de nou edifici) |
2487 | Addenda | Comunitat autònoma de les Illes Balears |
| Construcció i equipament d’un nou edifici interdepartamental |
2489 | AM | Federació Balear de Muntanya i Escalada |
| Genèric |
2495 | AM | Institut Politècnic de Beja | Portugal | Genèric |
2507 | CV/P | Associació de Neuropsicologia Balear |
| Col·laboració en projecte d’investigació |
2518 | CV/P | Ajuntament de Lloret de Vistalegre |
| Elaborar el Pla director del Convent de Nostra Senyora de Loreto |
2522 | AM | Fons Menorquí de Cooperació |
| Cessió d’un fons documental |
2526 | Addenda | Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats |
| Olimpíades i concursos educatius de les Illes Balears (2011-12) |
2527 | AM | Fundació Teatre Principal de Palma |
| Col·laboració i assistència mútua |
2528 | AM | Fundació Baleària |
| Establir un marc de col·laboració i assistència mútua |
2529 | CV/P | UNESCO; Universitat Autònoma de Barcelona i Universitat de Costa Rica |
| Establiment d’una Càtedra UNESCO |
2532 | CV/P | Joan Ramon Bonet Verdaguer |
| Cessió de sis fotografies |
2533 | CV/P | Fusteria Galmés, SL |
| Construcció modular d’un sistema de control intel·ligent de clima interior |
2534 | CV/P | Consell Insular d’Eivissa |
| Tretzena programació de la UOM a la Seu universitària d’Eivissa 2011-12 |
2535 | CV/P | Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats |
| Manteniment de la Càtedra Alcover-Moll-Villangómez |
A continuació intervé el vicerector de Postgrau i Formació Permanent per informar del contingut dels convenis que ha tramitat el Centre d’Estudis de Postgrau (annex 9):
— Acord de doctorat conjunt ERASMUS Mundus (EMJD) / memoràndum d’entesa per dur a terme el programa de Doctorat en Nutrició Molecular i Fisiologia (MOLNUPH), (ref. 2492).
El doctor Pere M. Deyà Serra demana aclariments en relació amb l’acord ref. 2485, i concretament sobre la situació de l’INAGEA. Li contesta la Rectora.
Punt 11: Precs i preguntes
El doctor Pere M. Deyà Serra exposa les dificultats administratives trobades per justificar l’assistència a un congrés. Així mateix, fa una reflexió sobre determinats aspectes de la convocatòria de grups competitius i sol·licita que les universitats facin les gestions necessàries perquè es faciliti l’execució d’aquests projectes de recerca. Li contesta la Rectora.
I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 11.50 hores. De totes les quals coses, com a Secretari General, don fe.
CONSELL DE GOVERN DEL DIA 8 DE JUNY DE 2012
Relació d’assistents:
1. M. Isabel Baltasar Quesada
2. Miquel Bennàssar Veny
3. Jaume Jesús Carot Giner
4. Víctor Cerdà Martín
5. Pere M. Deyà Serra
6. Nicolau Dols Salas
7. Francesc Escanellas Garcias
8. Josep Antoni Frau Coll
9. Federico F. Garau Sobrino
10. Yolanda González Cid
11. Raquel Herranz Bascones
12. Llorenç Huguet Rotger
13. Maria Juan Garau
14. Juan José Montaño Moreno
15. Carlos Moreno Gómez
16. Begoña Morey Aguirre
17. M. Josep Mulet Gutiérrez
18. Margalida Payeras Llodrà
19. Luis Fco. Piña Saiz
20. David Pons Florit
21. Climent Ramis Noguera
22. Antoni Roig Muntaner
23. Mateu Servera Barceló
24. Albert Sesé Abad
25. Bernat Sureda Garcia
26. Maria Tugores Ques
27. Josep Antoni Tur Marí
28. Gemma Isabel Turnes Palomino
29. Sonia Valenzuela Vanmoock-Chaves
30. Antoni Verd Noguera
31. M. del Carme Vila Ribas
32. Montserrat Casas Ametller
33. Antoni Gili Pascual
CONSELL DE GOVERN DEL DIA 8 DE JUNY DE 2012
Relació d’assistents amb veu i sense vot:
1. Ricardo Alberich Martí
2. José Aurelio Castro Ocón
3. Rafel Crespí Cladera
4. Bartolomé Deyà Tortella
5. Joan Jesús Fiol Arbós
6. Joan Josep Fornós Astó
7. Lluís Garau Juaneda
8. Miquel Grimalt Gelabert
9. Jordi Llabrés Bordoy
10. Joan Antoni Mesquida Cantallops
11. Maurici Mus Amézquita