Informació addicional

Protocol per oferir pràctiques als alumnes de la UIB a la Universitat de les Illes Balears

Aquest protocol va ser aprovat pel Consell de Direcció el 5 de febrer de 2025.

1. Objecte del protocol

Aquest protocol estableix el marc per a la realització de pràctiques acadèmiques dels estudiants de la Universitat de les Illes Balears (d'ara endavant, UIB) dins la pròpia universitat, incloent-hi centres, departaments, serveis, unitats i grups de recerca.

2. Normativa d'aplicació

S’aplicarà la mateixa normativa que regeix les pràctiques externes en entitats col·laboradores, amb les excepcions següents:

  • No serà necessària la signatura d’un conveni de cooperació educativa, ja que les pràctiques es duen a terme dins la mateixa universitat.
  • Seran d’aplicació els protocols de prevenció de riscos laborals i les obligacions en matèria de confidencialitat i protecció de dades.
3. Naturalesa formativa de les pràctiques

Les pràctiques tenen una finalitat exclusivament formativa i, per tant:

  • No generaran cap vinculació laboral entre l’estudiant i la UIB, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.
  • No donaran dret a antiguitat ni exempció del període de prova en cas d’incorporació posterior a la plantilla de la UIB.
4. Procediment per a la gestió de les pràctiques

Els departaments, centres i serveis poden oferir i/o acceptar places de pràctiques mitjançant els formularis següents:

En el cas del DOIP, gestionarà les pràctiques a través de la seva plataforma digital, ajustant-se al màxim a l’oferta i a les sol·licituds específiques. Consultau més informació

Tramitació i assignació

Les sol·licituds es tramitaran segons el tipus d’estudi:

  • Grau (UGEG): direccio.ugeg@uib.cat
  • Màster (UGEP): direccio.ugep@uib.cat
  • Pràctiques extracurriculars (DOIP): doip@fueib.org

El responsable del tràmit (UGEG, UGEP o DOIP) revisarà i validarà les sol·licituds, i el farà arribar a les titulacions implicades per a la seva consideració, si escau. Així mateix, els assignarà un número de referència correlatiu i posteriorment les enviarà a la resta de parts implicades perquè les signin.

5. Gestió de l'alta a la Seguretat Social

Els responsables (UGEG, UGEP o DOIP), juntament amb els tutors o responsables dels serveis, gestionaran l’alta dels alumnes a la Seguretat Social amb el Servei de Nòmines, Seguretat Social i Estrangeria.

6. Arxiu i custòdia de documentació

Un cop totes les parts hagin signat la proposta de pràctiques, aquesta s’haurà de tornar als responsables del tràmit (UGEG, UGEP o DOIP) per a la seva custòdia i arxiu.