Acta
SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DEL CLAUSTRE DEL DIA 27 DE GENER DE 2011
A les 10.05 hores del dia 27 de gener de 2011, a la sala d'actes de Son Lledó, es reuneix en sessió extraordinària el Claustre de la Universitat amb les circumscripcions afectades, corresponents als representants claustrals dels grups A) (professors doctors amb vinculació permanent a la Universitat), B) (resta de personal docent i investigador) i C) (estudiants), juntament amb els degans de facultat i directors d’escola, tal com preveu l'article 41.7 de la normativa electoral. El presideix la Rectora. Una vegada comprovat que hi ha quòrum, s'obre la sessió.
S’excusen d’assistir-hi la doctora Margalida Gili Planas, la doctora Beatriz Morales Nin, el doctor Claudio Rubén Mirasso Santos i el senyor Rafel Ramis Barceló.
Abans de començar la sessió, la Rectora recorda que, d’acord amb les previsions de l’article 41.7 de la normativa electoral, la Mesa del Claustre, a la sessió del dia 20 de desembre de 2010, va acordar de convocar únicament les circumscripcions afectades, en aquest cas els representants claustrals dels grups A), B) i C), perquè elegeixin llurs representants al Consell de Govern i a la Mesa del Claustre. Així mateix, també s’han convocat els degans de facultat i els directors d’escola perquè, de forma parcial i pel temps que resta de mandat, elegeixin quatre representants al Consell de Govern.
La Rectora dóna la paraula al Secretari General, el qual explica detalladament les eleccions que han de tenir lloc el dia d’avui. Recorda que, d’acord amb el contingut de l’article 42.2 de la normativa electoral, en totes aquestes eleccions s’havien de presentar candidatures mitjançant escrit adreçat al Secretari General i presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) o als registres de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera. El termini acabava ahir a les 13 hores. Continua dient que no es realitzaran eleccions de representants claustrals del grup A) a la Mesa del Claustre ni de representants dels degans de facultat i directors d’escola al Consell de Govern, atès que per als dos processos indicats s’ha presentant un nombre de candidats inferior o igual al de llocs a cobrir, per la qual cosa quedaran proclamats representants sense necessitat de fer cap elecció, tal com estableix l’article 34.2 de la normativa electoral.
El Secretari General continua l’explicació dient que per economitzar temps i esforços es realitzaran simultàniament les cinc eleccions restants en cinc urnes diferents i en paperetes de colors diferents per evitar confusions.
Abans que comencin les votacions, el senyor Antoni Miralles Socias i el senyor Federico Garau Sobrino han presentat la candidatura per formar part del Consell de Govern: en el moment de produir-se aquesta elecció no podran formar part de la Mesa del Claustre en aquest procediment electoral concret, ja que en totes les eleccions que tenen lloc al Claustre, la Mesa del Claustre funciona com a mesa electoral i, segons les disposicions de l’article 13.2 de la normativa electoral, la condició de membre d’una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d’interventor i de membre de la Comissió Electoral, sempre que es tracti d’un procés electoral amb presentació de candidatures.
Punt 1: Elecció de representants claustrals del grup A) al Consell de Govern i a la Mesa del Claustre
Sense necessitat de fer cap elecció, la Rectora recorda que els cinc candidats que han presentat la candidatura a la Mesa del Claustre han resultat elegits de forma automàtica, ja que eren cinc els llocs per cobrir, d’acord amb l’article 4 del Reglament del Claustre constituent. Per tant, els representants dels claustrals del grup A) (professors doctors amb vinculació permanent a la Universitat) presentats per a la Mesa del Claustre (annex 1) són els següents:
- Sra. Regina Alemany Alonso
- Sr. Víctor Homar Santaner
- Sra. Balbina Nogales Fernández
- Sr. Felip Riera Palou
- Sra. Margarita Miró Julià
A continuació i d’acord amb el contingut de l’article 41.1.e) de la normativa electoral, indica que els representants claustrals dels professors doctors amb vinculació permanent a la Universitat (grup A) han d’elegir set representants al Consell de Govern, i recorda que, d’acord amb les previsions de l’article 42.1.a) de la normativa electoral, els claustrals han de marcar un màxim de sis noms de claustrals del grup A), per la qual cosa quedaran elegits els set claustrals que hagin obtingut el nombre de vots més gran. Fet l’escrutini, el resultat d’aquesta elecció és la següent (annex 2):
- Sr. Llorenç Huguet Rotger 59 vots
- Sra. Isabel Maria Aguiló Pons 55 vots
- Sr. Pere M. Deyà Serra 51 vots
- Sra. Maria Juan Garau 51 vots
- Sra. M. Dolors Forteza Forteza 50 vots
- Sr. Sergio Alonso Oroza 40 vots
- Sr. Federico F.Garau Sobrino 36 vots
- Sra. Maria Tugores Ques 34 vots
- Sr. Antoni Miralles Socias 33 vots
- Sr. Lluís Ballester Brage 28 vots
- Sr. Francisco José Perales López 25 vots
- Sr. Miquel Josep Deyà Bauzà 22 vots
- Sr. Josep Antoni Tur Marí 22 vots
- Sr. Antoni Cladera Bohigas 20 vots
- Sr. Rafel Crespí Cladera 16 vots
- Sr. Nicolau Dols Salas 16 vots
- Sr. Xavier Varona Gómez 15 vots
- Sr. Miquel Ribas Carbó 14 vots
- Sra. Balbina Nogales Fernández 13 vots
- Sr. David Sánchez Martín 8 vots
- Sr. Rafael Bosch Zaragoza 7 vots
Per tant, la Rectora indica que els representants claustrals dels professors doctors amb vinculació permanent a la Universitat al Consell de Govern són el senyor Llorenç Huguet Rotger, la senyora Isabel Maria Aguiló Pons, el senyor Pere M. Deyà Serra, la senyora Maria Juan Garau, la senyora M. Dolors Forteza Forteza, el senyor Sergio Alonso Oroza i el senyor Federico F. Garau Sobrino, per aquest ordre. Seguidament afegeix que s’han produït dos empats, entre els senyors Miquel Josep Deyà Bauza i Josep Antoni Tur Marí i entre els senyors Rafel Crespí Cladera i Nicolau Dols Salas, i que segons les disposicions de l’article 44.1 de la normativa electoral, que es remet a l’article 34.1.a) de la mateixa norma, l’empat es resoldrà atenent l’antiguitat en els cossos docents universitaris. Afegeix que es podria desfer l’empat eventualment i ja quedaria enllestit, de forma provisional, l’ordre de suplència fins que es facin les consultes pertinents amb el Servei de Recursos Humans.
Per tant, provisionalment, s’efectua l’ordre de suplència segons el nombre de vots obtinguts, el qual resta d’aquesta manera:
- Sra. Maria Tugores Ques 34 vots
- Sr. Antoni Miralles Socias 33 vots
- Sr. Lluís Ballester Brage 28 vots
- Sr. Francisco José Perales López 25 vots
- Sr. Miquel Josep Deyà Bauzà 22 vots
- Sr. Josep Antoni Tur Marí 22 vots
- Sr. Antoni Cladera Bohigas 20 vots
- Sr. Rafel Crespí Cladera 16 vots
- Sr. Nicolau Dols Salas 16 vots
- Sr. Xavier Varona Gómez 15 vots
- Sr. Miquel Ribas Carbó 14 vots
- Sra. Balbina Nogales Fernández 13 vots
- Sr. David Sánchez Martín 8 vots
- Sr. Rafael Bosch Zaragoza 7 vots
Punt 2: Elecció de representants claustrals del grup B) al Consell de Govern i a la Mesa del Claustre
La Rectora indica que, d’acord amb el contingut de l’article 41.1.e) de la normativa electoral, els representants claustrals de la resta de personal docent i investigador (grup B) han d’elegir dos representants al Consell de Govern, i recorda que, d’acord amb les previsions de l’article 42.1.b) de la normativa electoral, els claustrals han de marcar un màxim de dos noms de claustrals del grup B), per la qual cosa quedaran elegits els dos claustrals que hagin obtingut el nombre de vots més gran. Fet l’escrutini, el resultat d’aquesta elecció és la següent (annex 3):
- Sr. Miquel Bennàsar Veny 17 vots
- Sr. Carlos Moreno Gómez 15 vots
- Sra. Cristina Moreno Mulet 3 vots
Per tant, la Rectora indica que els representants claustrals de la resta de personal docent i investigador al Consell de Govern són el senyor Miquel Bennàsar Veny i el senyor Carlos Moreno Gómez, mentre que la suplent serà la senyora Cristina Moreno Mulet.
Tot seguit, la Rectora recorda que segons les previsions de l’article 4 del Reglament del Claustre, s’ha d’integrar a la Mesa del Claustre un representant del grup B). Afegeix que s’han presentat dues candidatures d’aquest col·lectiu, per la qual cosa ha estat necessari realitzar una votació per saber quin seria el representant titular i quin el suplent. Fet l’escrutini, el resultat és el següent (annex 4):
- Sra. Cristina Moreno Mulet 12 vots
- Sr. Domingo Fontirroig Munar 6 vots
Per tant, la representant titular del grup B) a la Mesa del Claustre és la senyora Cristina Moreno Mulet, i el senyor Domingo Fontirroig Munar serà el suplent.
Punt 3: Elecció de representants claustrals del grup C) al Consell de Govern i a la Mesa del Claustre
La Rectora dóna la paraula al Secretari General, el qual indica que, d’acord amb el contingut de l’article 41.1.e) de la normativa electoral, els representants claustrals dels estudiants (grup C) han d’elegir set representants al Consell de Govern, garantida la participació de l’alumnat de grau i de postgrau, i recorda que, d’acord amb les previsions de l’article 42.1.c) de la normativa electoral, hi ha d’haver cinc claustrals dels estudis de grau, un claustral dels estudis de postgrau i un claustral dels estudis de doctorat i que cada un ha de ser elegit per i entre els estudiants de grau, postgrau i doctorat, i tots els estudiants claustrals són elegibles; afegeix que, segons el contingut de l’article indicat de la normativa electoral, quedaran elegits els cinc, un i un claustrals que obtinguin el nombre de vots més alt, respectivament. El Secretari General explica que, atès que s’han presentat sis candidatures d’alumnes de grau, només es faran eleccions en aquesta subcircumscripció, per la qual cosa només poden votar els estudiants de grau. Fet l’escrutini, el resultat d’aquesta elecció és el següent (annex 5):
- Sra. Maria del Mar Amengual Caldés 8 vots
- Sr. Víctor Manuel Robles Román 8 vots
- Sra. Neus Coll Canyelles 8 vots
- Sr. Marc López Expósito 7 vots
- Sra. Margalida Palmer Riera 1 vot
- Sra. Llúcia A. Prats Maffin -
Per tant, la Rectora indica que els representants claustrals dels estudiants al Consell de Govern són la senyora Maria del Mar Amengual Caldés, el senyor Víctor Manuel Robles Román, la senyora Neus Coll Canyelles, el senyor Marc López Expósito i la senyora Margalida Palmer Riera. La suplent serà la senyora Llúcia A. Prats Maffin.
Tot seguit, la Rectora recorda que segons les previsions de l’article 4 del Reglament del Claustre, s’han d’integrar a la Mesa del Claustre dos representants del grup C). Afegeix que s’han presentat quatre candidatures d’aquest col·lectiu, per la qual cosa ha estat necessari fer una votació per saber quins seran els representants titulars i quins els suplents. Fet l’escrutini, el resultat és el següent (annex 6):
- Sra. Neus Coll Canyelles 10 vots
- Sr. Víctor Manuel Robles Román 10 vots
- Sra. Joana Rotger Vaquer -
- Sr. Francisco Javier Martínez Rodríguez -
Per tant, els representants del grup C) a la Mesa del Claustre seran la senyora Neus Coll Canyellas i el senyor Víctor Manuel Robles Román. Fet el sorteig preceptiu establert per l’article 34.1.e) de la normativa electoral, l’ordre de suplència és el següent:
- Sr. Francisco Javier Martínez Rodríguez
- Sra. Joana Rotger Vaquer
Punt 4: Elecció parcial pel temps que resti de mandat dels representants dels degans de facultat i directors d’escola al Consell de Govern
La Rectora recorda que els dos directors d’escola que han presentat la candidatura per ser representants dels degans de facultat i directors d’escola al Consell de Govern han quedat automàticament proclamats sense necessitat de fer cap elecció, atès que el nombre de llocs a cobrir era inferior al de llocs vacants. Per tant, els representants dels degans de facultat i directors d’escola al Consell de Govern són els següents (annex 7):
- Sra. Margalida Miró Bonet, directora de l’Escola Universitària d’Infermeria i Fisioteràpia
- Sr. Gabriel Oliver Codina, director de l’Escola Politècnica Superior
En aquest punt, la Rectora demana si algú té cap prec o pregunta per fer i, atès que no n’hi ha cap, felicita els nous representants i tanca la sessió.
I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 12.30 hores. De totes les quals coses, com a Secretari, don fe.