Sessió ordinària del Claustre del dia 7 de febrer de 2018
Sessió ordinària del Claustre del dia 7 de febrer de 2018
A les 11.35 hores del dia 7 de febrer de 2018, a la sala d’actes de Son Lledó, es reuneix el Claustre de la Universitat. El presideix el Rector. Una vegada comprovat que hi ha quòrum, s'obre la sessió.
S’excusen d’assistir-hi el doctor Jorge Terrados Muñoz, el doctor Antoni Llull Gilet, el doctor Bartomeu Coll Vicens, la senyora Maria Sebastián Sebastián, el senyor Pere Garau Borràs, la doctora Maria Antònia Fornés Pallicer, la doctora Noemy Berbel Gómez, la doctora Esperança Munar Muntaner, el doctor Rafel Jaume Prohens Sastre, el doctor Antoni Borràs López, la doctora Rosa Isabel Rodríguez Rodríguez i el doctor Lluís Garau Juaneda.
De forma prèvia, el Rector indica que no hi ha hagut cap sol·licitud d’intervenció en el torn obert de paraules; en conseqüència, després dels dos informes –el del Rector i el de la Síndica– tindrà lloc l’elecció dels representants dels directors de departament i d’institut universitari de recerca –ja que l’elecció de representants de degans i directors d’escola no serà necessària, perquè s’han presentat sis candidats per cobrir set llocs.
Punt 1: Lectura i aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior (15/2/2017)
El Rector dona la paraula a la Secretària General, la qual indica que es va trametre per correu electrònic l’acta de la sessió ordinària del dia 15 de febrer de 2017 juntament amb la convocatòria d’aquesta sessió. El Claustre aprova per assentiment l’acta de la sessió indicada.
Punt 2: Informe del Rector
El Rector comença la intervenció indicant que l’acció de govern d’aquest darrer any s’ha acostat a les persones, tal com s’ha fet durant els anys darrers, i que se seguirà fent feina per a les persones (estudiants, personal d’administració i serveis i professorat) amb l’objectiu d’oferir el millor servei públic d’ensenyament superior a les Illes Balears.
Remarca la importància que tindran per al present curs i per als propers la transformació digital, la nova llei de contractes del sector públic (la qual entrarà en vigor el proper dia 9 de març) i la transparència i integritat acadèmica. També resumeix breument les cinc funcions de la Universitat: docència, recerca, transferència del coneixement, internacionalització i projecció cultural.
Finalment presenta l’informe elaborat sobre les activitats dutes a terme i les principals línies d’actuació fetes i previstes per a l’any acadèmic 2017-18. Per tant, exposa l’informe pertinent (annex 1).
Punt 3: Informe de la Síndica de Greuges
El Rector dona la paraula a la Síndica de Greuges, doctora M. Antònia Manassero Mas, la qual indica que la compareixença davant el Claustre és per donar compliment a les previsions de l’article 81.5 dels Estatuts, el qual estableix, entre altres funcions de la Síndica de Greuges, «presentar al Claustre una memòria anual sobre les seves actuacions, incloent-hi els suggeriments, les propostes i les advertències que se’n derivin». Afegeix que l’informe correspon a l’any 2017 i que té el mateix format i estructura que els darrers anys, ja que és la millor manera de mostrar la feina que duu a terme la Sindicatura.
A continuació, la Síndica de Greuges exposa l’informe preceptiu i comenta un per un els gràfics de la seva presentació (annex 2).
El Rector li agraeix l’informe elaborat i la felicita per la feina feta.
Punt 4: Elecció dels representants dels degans de facultat i directors d’escola al Consell de Govern
El Rector recorda als membres del Claustre que, tal com estableix l’article 43.3 de la normativa electoral, les persones interessades havien de presentar la candidatura per a les eleccions de representants al Consell de Govern mitjançant escrit adreçat a la Secretària General i presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) o als registres de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera. El termini acabava a les 13 hores d’ahir.
Tot seguit, el Rector indica que s’han presentat sis candidatures per a les eleccions de representants dels degans i directors d’escola per elegir set representants.
Seguidament, el Rector llegeix el nom de les candidatures presentades per ser representants dels degans i directors d’escola (annex 3):
- Amengual Colom, Antoni (degà de la Facultat de Ciències)
- Deyà Bauzà, Miquel Josep (degà de la Facultat de Filosofia i Lletres)
- Deyà Tortella, Bartolomé (degà de la Facultat de Turisme)
- López Simó, Francisco (degà de la Facultat de Dret)
- Oliver Torelló, Josep Lluís (degà de la Facultat d’Educació)
- Sansó Rosselló, Andreu (degà de la Facultat d’Economia i Empresa)
Seguidament el Rector recorda que no caldrà realitzar eleccions de representants dels degans de facultat i directors d’escola, atès que, de conformitat amb l’article 34.2 de la normativa electoral, quedaran proclamats representants sense necessitat d’elecció els sis claustrals que han presentat la candidatura per cobrir set llocs.
Seguidament el Rector indica que queden proclamats com a representants els doctors Antoni Amengual Colom, Miquel Josep Deyà Bauzà, Bartolomé Deyà Tortella, Francisco López Simó, Josep Lluís Oliver Torelló i Andreu Sansó Rosselló.
Punt 5: Elecció dels representants dels directors de departament i d’institut universitari de recerca al Consell de Govern
El Rector recorda als membres del Claustre assistents que, també com estableix l’article 43.3 de la normativa electoral, les persones interessades havien de presentar la candidatura per a les eleccions de representants al Consell de Govern mitjançant escrit adreçat a la Secretària General i presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) o als registres de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera. El termini acabava a les 13 hores d’ahir.
Tot seguit, el Rector indica que s’han presentat tretze candidatures per elegir vuit representants dels directors de departament i d’institut universitari de recerca (annex 4). Afegeix que, d’acord amb l’article 43.2 de la normativa electoral, els directors de departament i d’institut universitari de recerca poden marcar un màxim de sis noms i que quedaran elegits els vuit directors que obtinguin el nombre de vots més gran, ja que a la sessió del passat 16 de gener la Mesa del Claustre va acordar de realitzar una única votació, i que el nombre de vots obtinguts determinarà l’ordre en què s’ordenaran els titulars i els suplents. Insisteix en el fet que, si a la papereta hi ha marcats més de sis noms, la papereta es considerarà nul·la; en canvi, és possible que hi hagi marcats menys de sis noms.
El Rector indica el nom de les candidatures presentades:
- Alberich Martí, Ricardo (Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica)
- Bennàsar Veny, Miquel (Departament d’Infermeria i Fisioteràpia)
- Castro Ocón, José Aurelio (Departament de Biologia)
- del Barrio Castro, Tomás (Departament d’Economia Aplicada)
- Guijarro Fuentes, Pedro (Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica)
- Guiscafrè Danús, Jaume (Departament de Filologia Catalana i Lingüística General)
- Janer Torrens, Joan David (Departament de Dret Públic)
- Lladó Sampol, Isabel (Departament de Biologia Fonamental i Ciències de la Salut)
- Martínez Cañellas, Anselm M. (Departament de Dret Privat)
- Pascual Fuster, Bartomeu (Departament d’Economia de l’Empresa)
- Serra Busquets, Sebastià (Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts)
- Sureda Garcia, Bernat (Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques)
- Sureda Negre, Jaume (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació)
Es reparteixen les paperetes elaborades.
Un cop efectuada la votació, es fa l’escrutini en veu alta i públicament.
Un cop acabat l’escrutini, el Rector indica quin ha estat el resultat de la votació:
Nom | Vots aconseguits |
---|---|
1. Bennàsar Veny, Miquel | 15 |
2. Serra Busquets, Sebastià | 13 |
3. Sureda Negre, Jaume | 11 |
4. Guijarro Fuentes, Pedro | 9 |
5. Guiscafrè Danús, Jaume | 9 |
6. Martínez Cañellas, Anselm M. | 8 |
7. Sureda Garcia, Bernat | 8 |
8. Alberich Martí, Ricardo | 6 |
9. Janer Torrens, Joan David | 6 |
10. Castro Ocón, José Aurelio | 5 |
11. Pascual Fuster, Bartomeu | 5 |
12. Lladó Sampol, Isabel | 3 |
13. del Barrio Castro, Tomás | 2 |
Seguidament el Rector indica que els set primers llocs que s’han de cobrir com a titulars són clars, però que hi ha empatats dos directors de departament amb sis vots cada un. També indica que s’haurà de resoldre l’empat produït per al segon i tercer llocs dels suplents, atès que han quedat empatats a cinc vots dos directors. El Rector recorda que els empats s’han de resoldre tal com determina l’article 34.1.a) de la normativa electoral, segons el qual, si l’empat es produeix entre professorat funcionari –com és el cas–, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat en els cossos docents universitaris.
Per tant, seran representants dels directors de departament i d’institut universitari de recerca els doctors Miquel Bennàsar Veny, Sebastià Serra Busquets, Jaume Sureda Negre, Pedro Guijarro Fuentes, Jaume Guiscafrè Danús, Anselm M. Martínez Cañellas i Bernat Sureda Garcia. S’haurà de resoldre l’empat entre els doctors Ricardo Alberich Martí i Joan David Janer Torrens per decidir quin és el darrer representant titular. Per la seva banda, els suplents seran un dels dos doctors esmentats anteriorment i els doctors José Aurelio Castro Ocón, Bartomeu Pascual Fuster, Isabel Lladó Sampol i Tomás del Barrio Castro.
Proclamats els resultats de les eleccions dels representants titulars i suplents dels directors de departament i d’institut universitari de recerca, el Rector felicita els representants elegits.
Punt 6: Torn obert de paraules
El Rector recorda que no hi ha hagut cap sol·licitud de paraula per intervenir en el torn obert de paraules, de conformitat amb les previsions de l’article 13 del Reglament del Claustre constituent (FOU núm. 206, de 30 de juliol de 2002), per la qual cosa dona per acabada la sessió.
I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 13.30 hores. De totes les quals coses, com a Secretària General, don fe.